گلف | گلف باشگاه انقلاب | زمین گلف مجموعه انقلاب

  • نویسنده : امیر
  • سه شنبه 11 دی 1397
  • 0 کامنت

اطلاعات کامل گلف باشگاه انقلاب (گلف مجموعه ورزشی انقلاب)


گلف باشگاه انقلاب


گُلْف یا گوی‌چال  یکی از بازی یا ورزش فضای آزاد است که در آن بازیکنان بطور فردی یا تیمی به‌وسیله چوبهای گوناگون ویژه‌ای توپ گلف را درون سوراخی در زمین می‌اندازند. در آیین‌نامه بازی گلف این بازی را اینگونه تعریف کرده‌اند: گلف پرتاب یک توپ از نقطه نخست بازی به درون یک سوراخ است که به‌وسیله یک یا چند ضربه پیاپی و بر طبق قانون‌های ویژه‌ای صورت گرفته باشد.


گلف در تهران فقط در مجموعه ورزشی انقلاب

 تنها باشگاه ورزشی تهران که امکاناتی برای بازی گلف دارد، باشگاه انقلاب است. این زمین با شش کیلومتر درازا در برگیرنده ۶۰ هکتار چمن است اما، به سبب نبودن نور افکن کافی استفاده از این زمین به ساعات روز محدود می‌شود. (زمینهای گلف دیگری نیز در اهواز مسجد سلیمان، آبادان و اصفهان وجود دارد که همگی خاکی است). در زمین گلف باشگاه انقلاب مسابقه‌هایی هم برگزار می‌شود که مسابقه‌های پایان فصل، مسابقه‌های جام دیپلماتیک، مسابقه رده جوانان و بزرگسالان، مسابقه‌های قهرمانی باشگاه‌های کشور و مسابقه جام فجر از آن جمله است.

اولين باشگاه گلف جهان در سال 1754 ميلادي در سنت اندروز اسكاتلند انگليس آغاز بكار كرد . در ايران گلف از سال 1924 ميلادي شروع شد و تا زمان ملي شدن نفت هيچ ايراني در باشگاههاي گلف كشور عضو نبود بعد از ملي شدن نفت ايرانيها به بازي گلف پرداختند . بازي گلف به دلايل بسياري پر طرفدارترين بازي در دنياست . مبتديان نيز در هر گروه سني كه باشند باندازه پيشكسوتان از اين بازي لذت مي برند . بازي گلف نيروي فكري و آمادگي جسماني بازيكن هر دو را مي طلبد و در عين حال كه موجب تنوع و تفنن مي شود مي تواند در شخص احساس دلسردي و يا بالعكس عادت مفرط پديد آورد . بازي گلف در عين حال كه مي تواند يكي از مشكلترين بازيهاي دنيا باشد چنانچه با در نظر داشتن رموز بهره گيري بهتر از موقعيتهاي بازي ، مي تواند يكي از لذت بخش ترين بازيها باشد . يك دور بازي 4 ساعته گلف تقريباً حدود پنج دقيقه آن صرف زدن ضربات به توپ مي شود چنانچه بازيكن 5 دقيقه ديگر را هم صرف اعمال معمول پيش از زدن ضربه نمايد مجموعاً ده دقيقه خواهد شد كه شخص بايد در خلال آن به هماهنگي كامل در بازي و در نتيجه بدست آوردن كمترين حساب ضربات نايل شود . در يك دوره چهار ساعته بازي گلف بازيكن با انگيزه بازي حدود 8 كيلومتر پياده روي مي كند . زمين گلف مجموعه ورزشي انقلاب با 62 هكتار مساحت ، در سال 1341 احداث شد که بعد از سال 1372 مساحت آن به 44 هكتار تغيير يافت و تنها زمين چمن گلف كشور محسوب مي شود . این زمین داراي 13 ميدان و يك زمين رنج است و در ضلع غربي مجموعه قرار گرفته است . طبيعت سبز و آرام مجموعه با ميدانهاي گلف در بهترين وضعيت ، فرصتهاي استثنايي را براي گلف بازان فراهم مي آورد تا آموزش گلف را زير نظر مربيان حرفه اي فرا گيرند . مینی گلف مجموعه ورزشی انقلاب جهت همگاني كردن اين رشته ورزشي اقدام به برگزاري كلاسهاي آموزش رايگان گلف نموده است که به این ترتیب سالانه تعداد زيادي اين رشته ورزشي را فرا مي گيرند.


گلف باشگاه انقلاب


(قیمت گلف باشگاه انقلاب) تعرفه های مصوب گلف


قیمت گلف باشگاه انقلاب


02126764698 - تهران،خیابان ولیعصر ،ابتدای اتوبان نیایش ،مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب ،گلف مجموعه انقلاب


گلف مجموعه ورزشی انقلاب


گلف مجموعه انقلاب



گلف انقلاب


گلف انقلاب تهران


موقعیت مکانی گلف باشگاه انقلاب


آدرس گلف باشگاه انقلاب