پینت بال | پینت بال باشگاه انقلاب | پینت بال مجموعه انقلاب

  • نویسنده : امیر
  • دو شنبه 10 دی 1397
  • 0 کامنت


اطلاعات کامل پینت بال باشگاه انقلاب (پینت بال مجموعه ورزشی انقلاب)

پینت بال باشگاه انقلاب



پینت بال (پینتبال) که به اسم بازی های رنگ اندازی و جنگارنگ نیز شناخته میشود یک نوع ورزش تیمی و گروهی است که به‌طور کلی دو گروه از بازیکنان سعی در حذف یک دیگر با پرتاب گلوله‌های رنگی سه سمت هم می‌کنند.

تاریخچه پینت بال:

داستان پیدایش پینتال از اوایل دهه 1970 در وزارت کشاورزی امریکا ماشین هایی وجود داشت که عقب آنها پمپی متصل بود که رنگ را به مسافت های دور پرتاب می کرد و با این وسیله ، درخت هایی که باید قطع یا هرس می شدند ،علامت گذاری می کردند.

در حدود پانزده سال است که پینت بال به طور رسمی بازی میشود و 5 سال است که به کمیته بین المللی المپیک معرفی شده است تا در بازی های المپیک به عنوان ورزشی جدید وارد گردد فرم جدید پینت بال در حال بررسی درکمیته بین المللی المپیک تحت نام x-ball می باشد . از پینت بال به عنوان شطرنج زنده در جهان نام برده می شود.

ورزش پینت بال در ایران از سال 1380 بنا نهاده شد. زمین ورزشی ماتریکس مجموعه ی ورزشی انقلاب اولین زمین ایرانی ژینت بال می باشد.این زمین بزرگ ترین زمین سر پوشیده در جهان می باشد .

جایگاه پینت بال در ایران:

پینت بال در ایران جز بازی های شاد و مفرح و پرمخاطب به شمار میرود به طوری که جوانان زیادی برای ایجاد سرگرمی و داشتن لحطاتی خوش از سرگرمی پینت بال استفاده میکنند.

مقام های تیم ملی پینت بال ایران:

 در سطح حرفه‌ای هم در ایران بسیار پیشرفت داشته به‌طوری‌که لیگ حرفه‌ای این ورزش در ایران از سال ۱۳۸۸ تأسیس شده و تیم داتیس از ایران به عنوان تیم ملی در ۴ دوره متوالی قهرمان آسیا شده و در مسابقات بین قاره‌ای که در فرانسه برگزار شد نیز توانستند به مقام پنجم دست پیدا کنند.

پینت بال مجموعه ورزشی انقلاب:

پینت بال یعنی هیجان. با پینت بال می توانید بجنگید و خوش باشید! پینت بال باشگاه انقلاب (پینت بال مجموعه ورزشی انقلاب) بزرگترین زمین سرپوشیده ایران و خاور میانه است که با داشتن امکانات و تجهیزاتی نظیر رودخانه، غارها، پله هاى چوبى، سنگرها و... شما در در فضای فیلم های اکشن هالیوودی قرار می دهد. ۳۰ اتاق و مکان اختفاء، سنگرهای مصنوعی، پل های معلق هوایی و... همگی دست به دست هم داده اند تا لحظات مفرحی برای علاقه مندان ایجاد شود.پینت بال باشگاه انقلاب با مساحتی به وسعت ۳۵۰۰ متر مربع و سه طبقه یکی بزرگترین باشگاه های پینت بال در دنیاست.

تجهیزات مورد نیاز پینت بال:

وسایل مورد نیاز بازی پینتبال به نوع بازی بستگی دارند به عنوان مثال وودبال اسپیدبال یا سناریوبال و همین طور به میزان پولی که قرار است برای تجهیزات خرج شود. به هر حال هر بازیکن سه وسیلهٔ اصلی را باید داشته باشد که شامل :

مارکر پینتبال که تفنگ پینتبال نیز نامیده می شود اولیه ترین وسیله بازی است که برای هدف قرار دادن بازکن تیم حریف توسط گلوله های رنگی قرار می گیرد. یک تفنگ باید دارای یک مخزن باشد که توسط ان از گلوله ها تغذیه شود که توسط یک کپسول هوا یا دی اکسد کربن یا گازهای دیگر برای شلیک شدن استفاده می کند.

توپ های رنگی که برای نشان دادن اصابت استفاده می شود. توپ ها کپسول های گرد ژلاتینی حاوی پلیتیلن کلیکون هستند که مادهای رنگی غیر سمی است که قابل حل شدن در آب است. یفیت توپ ها به تردی انها ضخامت پوستشان و گردی انها بستگی دارد. توپ ها ی با کیفیت دارای پوستی نازک و کاملاً گرد با رنگی درخشان هستند که قابل مخفی شدن نباشند.

ماسک یا عینک ایمنی:که تمام بازیکنان موظفند در تمام مدتی که در میدان بازی هستند برای حفاظت خود در برابر توپ ها استفاده کنند. ماسک ها به طور کامل از چشمها دهان گوشها و سوراخ بینی حفاظت می کنند.

سناریو های پینت بال:

فتح پرچم

پرچم وسط

تک تیرانداز

فرمانده

چهار پرچم

دفاع از قلعه

سپر آهنی

رئیس جمهور (VIP)

گروگان

بلک جک (بیست و یک / ۲۱)

امدادگر

صندلی

تیم‌ها یا بدون تیم‌ها

معما

دوئل کیرهک

حاکم تپه

سوپرمن

غارتگر

پرچم فروشی

کشتارگاه

گلادیاتور

مریخی

کلکسیونر

پارتیزان

شکارغنایم

فراری

حذف

خائن

روباه و شکارچی

انتقام

شکار تخم مرغ

جنگ کلاسیک

بازی ادامه‌دار، خودکشی

زمین و قوانین پینت بال:

زمین مناسب برای ورزش پینت بال باشگاه انقلاب شامل بسیاری از موانع طبیعی یا مصنوعی باشد که می توان انها را به صورت یک محیط خاص جنگلی یا شهری کرد و یا حتی می تواند شامل محتوایی تاریخی باشد. میدان های کوچکتر همانند زمین های اسپید بال یا زمین های مسابقات می تواند شامل موانع وسنگرهایی به صورت باد کردنی باشد. میادین تجاری می توانند شامل امکاناتی چون حمام مناطق تفریحی قفسه مسئول نگهداری وسایل پر کننده های مخازن های هوا و رستوران باشند.

زمین مسابقه باید زمینی صاف و هموار به ابعاد 55×33 متر و در یک منطقه بدون شیب باشد، تا میزان حوادث را کاهش داده و کاملاً به وسیله توری مورد تأیید انجمن محصور گردد تا امنیت مسابقه را تضمین نماید. در زمین بازی حداقل 25 مانع به فاصله حداقل 5/1 متر از خطوط اطراف زمین قرار می گیرد.خطوط اطراف زمین بازی باید به گونه ای کشیده شود که به وضوح قابل دیدن بوده و حداقل 5/1 متر با تور اطراف زمین فاصله داشته باشد.

ایستگاه پرچم حداقل 2 متر عرض داشته و در وسط مرزهای عرضی زمین قرار دارد.

هیچ تیمی یا بازیکنی به هیچ وجه حق ایجاد تغییر در زمین بازی را نخواهد داشت.

بازیکنان برای شرکت در مسابقه باید کارت شناسایی معتبر و مخصوص انجمن پینت بال ایران را داشته باشند. بازیکنان بایدبتوانند کارت شناسایی خود را در تمام مواقع ازجمله در زمین بازی ارائه دهند. هیچ بازیکنی بدون نشان دادن کارت شناسایی پیش از شروع بازی، اجازه شرکت در مسابقه را ندارد.

فقط بازیکنانی که کارت شناسایی معتبر مربوطه و اشخاصی که دارای مجوز رسمی هستند، مجازند وارد منطقه مجاز ورزشکاران شوند.


سوالات متداول پینت بال


  • برای بازی پینت بال چه تجهیزاتی نیاز است؟

در میدان جنگ پینت بال، تجهیزات مورد نیاز از طریق مجموعه در اختیار شما قرار میگیرد.

از جمله نشانگرها،عینک آفتابی، توپهای مخصوص و ...

توصیه میشود از لباس های آستین کوتاه استفاده نشود.

  • آیا پینت بال بازی ایمنی است؟

هر بازیکن باید قبل از بازی در جهت ایمنی و قواعد قرار گیرد. تیراندازی فقط به حوزه بازی، محدوده هدف و حوزه های زمان سنج محدود می شود. سرعت پروجکشن به شدت برای ایمنی کنترل می شود، معمولا کمتر از 285 فریم در ثانیه است. بازیکنان انتظار دارند که قوانین بازی ایمن را در تمام زمانها دنبال کنند.

ماسک پینت بال مهمترین قطعه تجهیزات است. شما همیشه باید در حوزه خود ماسک خود را به صورت داشته باشید. در هیچ زمانی آن را برندارید و روی زمین نگذارید.

  • سن مناسب و پیشنهادی برای پینت بال؟

پینت بال برای 12+ توصیه می شود.

  • ضربات پینت بال درد دارد؟

 ضرباتی که به طور مستقیم به پوست برخورد میکند، به طور معمول این باعث می شود که یک زلزله کوچک یا کبودی ایجاد شود.

  • آیا میتوان زمین های پینت بال را برای مراسم خصوص اجاره کرد؟

بازی های پینت بال خصوصی یک فعالیت ایده آل برای رویدادهای ویژه مانند جشن های تولد، تفریح و یا فعالیت های گروهی تیمی و غیره هستند. و میتوان این کار را انجام داد.

  • آیا رنگ ها از روی لباس پاک میشوند؟

پاسخ بسیار ساده است،بله به راحتی قابل پاک شدن هستند.

  • پینت بال چقدر طول میکشد؟

بازی ها می توانند از یک دقیقه تا مدت 24 ساعت بدون توقف برای یک رویداد سناریوی آخر هفته به طول بینجامند. میانگین بازی تفریحی در جنگل بین 15 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد. یک بازی معمولی که در یک میدان تورنمنت انجام می شود حدود 3 تا 10 دقیقه طول می کشد.

  • پینت بال خطرناک است؟

یکی از مهمترین تصورات غلط مردم این است که پینت بال خطرناک و دردناک است! ایمنی حیاتی است و برای بازیکنان تمام سطوح و صاحبان میدان بسیار مهم است. ایمنی نیز به عنوان مهمترین جنبه بازی مطرح شده است. یادآوری های مکرر در مورد استفاده از عینک های مخصوص پینت بال، بلاک کننده های بشکه و مکانیسم های ایمنی وجود دارد. بازیکنان برای اولین بار به همه اجازه می دانند که عینک های خود را حفظ کنند، از ایمنی و مسدود کننده بشکه خود استفاده کنند.


تعداد و ظرفیت افراد پینت بال و آموزش و نحوه بازی پینت بال به طور کامل در این مطلب توضیح داده شده است.


 مکان مناسب برای بازی پینت بال:

اگر تصمیم به انجام این بازی هیجان انگیز گرفتید ما به شما پینت بال مجموعه انقلاب رو پیشنهاد میکنیم.

پینت بال مجموعه ورزشی انقلاب یکی از مجهز ترین و با امکانات ترین مجموعه های پینت بال در خاور میانه میباشد.

 پینت بال باشگاه انقلاب


(قیمت پینت بال باشگاه انقلاب) تعرفه های مصوب پینت بال

قیمت پینت بال


02126764698 - تهران،خیابان ولیعصر ،ابتدای اتوبان نیایش ،مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب ،پینت بال مجموعه انقلاب






اطلاعات پینت بال باشگاه انقلاب


پبنتبال مجموعه ورزشی انقلاب


پینت بال


پینتبال انقلاب


قیمت پینت بال


آدرس پینت بال باشگاه انقلاب