اتاق فرار | اسکیپ روم | اتاق فرار تهران | Escape room

  • نویسنده : امیر
  • چهار شنبه 19 دی 1397
  • 0 کامنت

اتاق فرار | بهترین اتاق فرار تهران | اتاق فرار کوروش(اطلاعات کامل بازی اتاق فرار)

اتاق فرار چیست؟

این مطلب درباره بازی اتاق فرار است و توضیحات کامل این بازی در این قسمت به شما داده خواهد شد.

در داخل یک اتاق،یک معما طراحی میشود که شما و گروهتان باید با دنبال کردن سرنخ ها و بررسی مدارک و شواهد موجود معما رو حل کرده و از اتاق خارج شوید.

بازی اتاق فرار،  به عنوان "فرار بازی" نیز شناخته می شود، یک بازی ماجراجویی که در آن بازیکنان با استفاده از سرنخ ها، نشانه ها و استراتژی برای حل مسائل و دستیابی به اهداف خود، یک سری از پازل ها و معماها را حل می کنند. هر گروه یک زمان محدود برای ارائه طرح مخفی که در داخل اتاق پنهان شده است، دارند. اتاق های فرار از بازی های ویدئویی "فرار از اتاق" الهام گرفته شده است. تم های فرار بازی تم های جالبی میباشند مثل: اتاق فرار سلول های زندان،تم ایستگاه فضایی،اتاق فرار تم هتل،ااتاق فرار تم نیگما،اتاق فرار تسلا و...


اتاق فرار (Escape room) یک بازیِ ماجراجویانه و هیجانی است. در این بازی، تیم‌ها به گروه‌های 3 تا 5 نفره تقسیم شده و داخل اتاق فرار می شوند. در، پشت سر آنها بسته شده و بازیکنان می بایست با پیدا کردن سرنخ‌ها، حل کردن معمّاها، پشت سر گذاشتن مسئله هایی که برای آن ها ایجاد شده به عنوان یک تیم و با همکاری هم طی مدت 60 دقیقه راه خروج از اتاق فرار را پیدا کرده و از آن خارج شوند. برای حل کردن معماهایی که در حین بازیِ اتاق فرار با آن‌ها مواجه میشوید، نیاز نیست خیلی باهوش یا قوی باشید و یا حتی تحصیلات عالیه داشته باشید، فقط کافیست کمی خلّاقیت داشته باشید، استدلال کنید و از همه مهمتر در کار گروهی موفق عمل کنید.

ترکیب معمّاهای منطقی، کار تیمی و رمزآلود بودن فضایِ این بازی، باعث شده تا اتاق فرار به عنوان یکی از محبوب‌ترین سرگرمی‌های خانوادگی و دوستانه به شمار بیاید. در دنیا بیش از 3500 اتاق فرار با سناریوهای مختلف وجود دارد به طوری که اکثر کشورها میتوان این تفریح هیجان‌انگیز را یافت و این گستردگی، اتاق فرار را به پرطرفدارترین بازی واقعی(real) در دنیا تبدیل کرده.


تاریخچه بازی اتاق فرار

اولین بار در سال ۲۰۰۷ در کشور ژاپن فرار بازی یا اتاق فرار شکل گرفت. بعد از برگزاری این بازی دراین کشور، استقبال پر شور خانواده ها و جوانان در تمام دنیا باعث شد اتاق فرار در ایران نیز اجرا شود.

اتاق های فرار در سالهای 2010 در آمریکای شمالی، اروپا و شرق آسیا محبوب شدند. اتاق های فرار دائمی در مکان های ثابت برای اولین بار در آسیا افتتاح شد و بعدا در مجارستان، آمریکای شمالی، استرالیا، نیوزیلند، روسیه و آمریکای جنوبی برگزار شد.

(Scape room)یا بازی اتاق فرار توسط Takao Kato 35 ساله از شرکت SCRAP Co  ساخته شده است فراتر از ژاپن، بازی های فرار از سال 2011 در سنگاپور ظاهر شد و تا سال 2015 به بیش از 50 بازی می رسد. کاظویا ایوتا، دوست کاتو، بازی فرار بازی  را

در سال 2012 به سانفرانسیسکو آورده است و سال های بعد به کشور های دیگر هم رواج پیدا کرد.

در سال 2012 یک استاد فیزیک سوئیسی یک بازی فرانسوی علمی برای دانش آموزانش ایجاد کرد. این بازی بعدها به نام "AdventureRooms" به عموم ارائه شده است.اتاق های ماجراجویی پازل های علمی (مثلا کدهای مادون قرمز یا پالرزای پنهان) را به این ژانر اضافه می کنند.

در سپتامبر 2017، بیش از 8000 اتاق فرار در سراسر جهان وجود داشت.

پرزیدنت باراک اوباما و خانواده اش در سال 2016 در اتاق فرار به چالش کشیده شدند و با ماموریت اتاق مانا با 12 ثانیه باقی مانده بازی را به اتمام رساندند.

تیم هایی که با هم همکاری خوبی دارند، کار خوبی هم می کنند!

در یک اتاق قفل شده، اعضای تیم شما باید برای یک هدف مشترک کار کنند - فرار! این به همه نیاز دارد تا از مهارت های متنوع خود برای کشف سرنخ و تکمیل چالش های پنهان در سراسر اتاق استفاده کند. هر کس باید به طور موثر برای حل مسائل غیرمنتظره مواجه شود و به سرعت درک کند که انعطاف پذیری و انعطاف پذیری برای موفقیت ضروری است.

تیم شما چندین پیروزی جمعی را در طول راه جشن می گیرد چون همه اعضا در راه حل مشارکت می کنند و تصمیم گیری های گروهی بسیار مهم است زیرا  زمان به انتها می رسد.

چقدر زمان نیاز به بازدید از اتاق بزرگ فرار دارید؟

شما حدود یک ساعت و نیم برای بازدید خود نیاز دارید.

آیا به دانش یا مهارت خاصی نیاز دارم؟

نه،  اتاق فرار مناسب برای هر کسی که مایل به داشتن سرگرمی است و علاقه به کارگروهی دارد.

آیا می توانم با فرزندانم شرکت کنم؟

اتاق های ما برای سنین 12 و بالاتر طراحی شده اند. کودکان جوان ممکن است فقط در رویداد های خصوصی شرکت کنند. شركت كنندگان كمتر از 18 ساله میتوانند با رضایت امضا شده توسط يك والد يا سرپرست به همراه آنان بازی کنند.

آیا می توانم دوباره برگردم و دوباره امتحان کنم؟

بله، ما چندین تم اتاق را در دسترس داریم. با این حال، هر اتاق تنها می تواند یک بار تلاش شود.

نکاتی برای اتاق فرار :

پوشیدن لباس راحت به شما کمک خواهد کرد چون ممکن است در کف زمین خزنده شوید و ممکن است ایستاده، نشسته و مورد جستجو قرار گیرید.

با همکاران ارتباط برقرار کنید. اگر پازل را حل کردید باید به اعضای گروه خود بگویید، یا شما نیاز به کمک دارید. اما مهمتر از همه، اگر یک سرنخ را حل کردید به آنها بگویید .

همچنین، مفید است که تمام سرنخ هایی که پیدا می کنید جمع آوری کنید و آنها را در یک مکان قرار دهید. موارد مشابه را با هم قرار دهید و سپس هر گونه سرنخ یا پازل را که قبلا در شمع ستارگان حل شده است قرار دهید.

سرانجام، همه چیز را در اتاق چک کنید سرنخ در هر کجا و هر جا پنهان شده است. برای برنده شدن، باید خلاقانه فکر کنید، گوش دهید، ارتباط برقرار کنید و با تیم خود همکاری کنید.

با گذشت زمان بیشترین جذابیت و هیجان را تجربه خواهید کرد

اتاق فرار Herndon چهار تجربۀ اتاق فرار منحصر به فرد را پرورش داده است که ذهن شما را به چالش می کشد و قلب شما را تا انتها می کشد. مصنوعات، سرنخ ها، نمادهای مرموز، و مواد غیر تعاملی غیر منتظره استفاده شده در هر اتاق، بازیکنان را هدایت می کند از طریق ماجراهای هیجان انگیز. فقط تیم های باتجربه، هماهنگ تر از طرف دیگر فرار خواهند کرد.

این بازی برای چه کسانی مناسب است؟

-جستجوگرهای ماجراجویی

اتاق های فرار چالش های جدی برای گیمرها، طرفداران پازل و افرادی  که فقط می خواهند ذهن خود را از بین ببرند دارد.

-دوستان و خانواده ها

لذت بردن از این فرصتی ایده آل برای موارد خاص، جشن تولد، و یا مناسبت های این گونه است.

-رویدادهای شرکتی

اتاق فرار یک ابزار باور نکردنی برای تمرینات تیم سازی برای هر شرکت یا سازمان اندازه است. ارتباط و کار تیمی برای فرار از حیث مهم است، و تجربه در میان تیم ایجاد پیوند می کند که هرگز نمی تواند با هیچ گونه تمرین تیمی "عادی" تکرار شود. امروز برای پیدا کردن چگونگی تطبیق تیم خود با ما تماس بگیرید.

اتاق فرار در تهران

اگه  آدم ماجراجو و باهوشی هستید، این بازی رو از دست ندهید. برای مدتی از همه جا دور شده و درگیرِ یک داستان و نقش جذاب شوید! با بسته شدنِ در میگید: حالا چه طوری بیام بیرون؟ به نظر ساده میاد ولی اینجور نیست! کلی نقشه و معما که شما رو میبره به عمقِ یه داستان واقعی.

 نحوه انجام بازی اتاق فرار

شما با تیم خودتون وارد یه اتاق میشید که تم و معمای مشخصی داره! شما باید سرنخ هارو دنبال کنیدو معمای مربوط به بازی رو حل کنید و نهایتا بتونید درمدتی حدود یک ساعت از اتاق خارج بشید.

 تم بازی اتاق فرار

بازی‌های ما تم‌های مختلفی داره....پلیسی و جنایی تا دلهره‌آور! که همه جور سلیقه ای رو راضی می کنه.


جهت اطلاع از برگزاری رویداد های اتاق فرار ما با شماره ۰۲۱۲۶۷۶۴۶۹۸ در تماس باشید !



قیمت اتاق فرار تهران


اسکیپ روم


تم اتاق فرار


اتاق فرار


اتاق فرار تهران